Valmennussopimus

  1. VALMENNUSSOPIMUS (myöhemmin ”Sopimus”).
 Sopimuksen osapuolet ovat palvelun tarjoaja (myöhemmin ”Valmentaja”) ja palvelun käyttäjä (myöhemmin ”Asiakas”). Sopimus katsotaan tehdyksi ja se tulee voimaan molempien osapuolten hyväksyttyä sopimuksen. Sopimus laaditaan kirjallisesti ja hyväksytään sähköisellä allekirjoituksella. Yrityksen edustaja tai toinen yksityishenkilö voi ostaa Asiakkaalle Valmentajan tarjoamia valmennuspalveluita (myöhemmin “Valmennus“), jolloin sopimuksen allekirjoittanut yritys tai yksityishenkilö vastaa sopimuksen tekemisestä ja kaikista sopimukseen liittyvistä maksuista. Asiakas kuitenkin sitoutuu toimimaan tämän sopimuksen ehtojen mukaisesti.

  2. ASIAKKUUS
. Asiakas sitoutuu valmennukseen vähintään kolmeksi kuukaudeksi (3kk). Valmennus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana sopimuskauden jälkeen. Toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen irtisanomisaika on neljä viikkoa (4vk). Mikäli Asiakas ei käytä palveluita sopimuskauden aikana, palvelut katsotaan vanhentuneiksi eikä niitä hyvitetä Asiakkaalle. Asiakkuus on henkilökohtainen, eikä sitä voida siirtää toiselle henkilölle ilman Valmentajan hyväksyntää. Asiakas ja Valmentaja sopivat yhdessä valmennusjakson aloitusajankohdan.

  3. VALMENNUKSEN PERUSTA. Valmennuksen perustana toimii asiakkaan täyttämä esitietolomake ja valmennuksen alussa tehty alkukartoitus. Esitietojen tarkoituksena on kartoittaa asiakkaan elämäntavat, sekä aikaisemmat liikunta- ja ruokailutottumukset sekä relevantti terveyshistoria.

  4. ASIAKKAAN VELVOLLISUUDET. Asiakas ymmärtää, että onnistuneen valmennusjakson toteutuminen edellyttää vuorovaikutusta ja rehellisyyttä. Mitä aktiivisempi asiakas on valmentajan suuntaan, sen syvempi valmennnussuhde saadaan aikaiseksi. Asiakas on myös valmis vastaanottamaan palautetta ja neuvoja omasta toiminnastaan. Valmennus edellyttää Asiakkaalta valmennuksen viikkoraportin täyttämistä ajallaan valmennuksen voimassaoloaikana. Viikkoraportti tulee palauttaa perjantain ja maanantain välisenä aikana, viimeistään alkavan viikon maanantain klo 12.00 mennessä. Mikäli asiakas ei ole täyttänyt viikkoraporttia, hän ei välttämättä saa ajankohtaista palautetta ja neuvoja valmentajaltaan. Harjoittelulla ja ravintovalmennuksella aikaansaadut tulokset ovat pitkälti riippuvaisia säännöllisyydestä ja jatkuvuudesta. Tästä johtuen asiakas sitoutuu noudattamaan parhaan kykynsä mukaan valmentajan laatimaa ohjausta.

  5. VIESTINTÄ VALMENNUKSESSA. Asiakkaalla on lupa viestitellä valmentajalleen rajattomasti. Valmentaja vastaa viesteihin työajallaan. Valmentaja priorisoi valmennusalustaa (Syketribe) viestintäkanavana. Hätätapauksissa valmennettava saa laittaa viestiä myös valmentajalle esim. Whatsappilla tai soittaa valmentajalle. Asiakas ymmärtää, että Valmentaja ei ole 24/7 tukihenkilö eli Valmentaja ei ole tavoitettavissa kellon ympäri ja aina saatavilla, vaan Valmentaja on käytettävissä vähintään kolmena päivänä viikossa (ma-ke-pe) noin klo 12-20. Valmentaja vastaa aina työajallaan viesteihin. Asiakas ymmärtää, että Valmentajalla on ADHD, minkä takia Valmentajalta saattaa epähuomiossa unohtua pieniä yksityiskohtia tai Valmentaja saattaa kysyä samoja kysymyksiä uudestaan. Valmentaja sitoutuu pitämään mahdollisimman tarkkaa kirjaa Asiakkaan kanssa käydyistä keskusteluista, jotta valmennuksen laatu taataan ja valmennuksen laatu pysyy korkeatasoisena.

  6. TAPAAMISTEN PERUUTUKSET. 
Asiakas sitoutuu noudattamaan Valmentajan kanssa ennalta sovittuja yhteisiä tapaamisaikoja palveluiden osalta. Mikäli Asiakas myöhästyy tai jättää saapumatta ennalta sovittuun tapaamiseen, hänelle ei korvata käyttämättä jäänyttä osaa tapaamisajasta. Edellä mainitusta poiketen Asiakas voi tapauskohtaisesti sopia Valmentajan kanssa, että heidän yhteinen tapaamisajankohta siirretään toiseen, molemmille osapuolille soveltuvaan ajankohtaan. Asiakkaan tulee pyytää Valmentajalta yhteisen tapaamisajankohdan siirtoa viimeistään kaksikymmentäneljä (24) tuntia ennen tapaamisajankohdan alkamista. Valmentajalla ei ole edellä mainittujen ehtojen täyttyessä oikeutta estää tapaamisajankohdan siirtoa muutoin kuin perustellusta syystä. Mikäli Valmentaja ei noudata ennalta sovittuja yhteisiä tapaamisaikoja tai peruu tapaamisajankohdan alle 24 tuntia ilman perusteltua syytä (sairastuminen, onnettumuus jne.) ennen tapaamisajankohdan alkamista, on valmentajalla velvollisuus korvata asiakkaalle 50€.

  7. VALMENNUKSEN RÄÄTÄLÖINTI. Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä valmennuksen eri osa-alueesta kuten harjoitusohjelmasta tai ravitsemusneuvonnasta. Valmennuksen räätälöinti ei vaikuta hintaan.

  8. HENKILÖTIEDOT. 
Kaikki valmennussuhteeseen liittyvät henkilötiedot ovat luottamuksellisia. Toimittaja käsittelee Asiakkaalta saamiaan henkilötietoja luottamuksellisesti. Niitä ei voi luovuttaa kolmannelle osapuolelle ilman Asiakkaan lupaa. Toimittaja voi lähettää tuotteita ja palveluitaan koskevia tiedotteita ja suoramarkkinointia. Valmentaja kirjaa Asiakkaasta tietoja Google Sheets -asiakashallintarekisteriinsä. Asiakkalla on aina oikeus GDPR:n eli tietosuojalain nojalla pyytää kaikkia itseään koskevia tietoja ja dataa saataville itselleen. Asiakas voi kieltäytyä datan keräämisestä, jolloin Valmentaja voi myös kieltäytyä Valmennuksen toimeenpanosta eli purkaa sopimus.

  9. MARKKINOINTI. Valmentajalla on lupa jakaa anonyymeja otteita asiakkaan viesteistä tai viikkoraporteista sosiaalisessa mediassa. Valmentaja huolehtii siitä, että asiakkaan henkilöllisyys ei ole tunnistettavissa. Asiakkaalla on oikeus kieltää valmentajaa jakamasta materiaalia.

  10. TURVALLISUUSSÄÄNNÖT
. Sopimuksen voimassaolon aikana annetut valmennusohjeet ovat laadittu siten, että ne eivät luo uhkaa asiakkaan terveydelle. Valmentaja ei ole terveydenhuollon laillistettu asiantuntija, joten sairaanhoitoa tai terveydenhuoltoa vaativissa sairauksissa Asiakkaan tulee noudattaa aina terveydenhuollosta saamaansa ohjeistusta tai hoitosuosituksia ja Asiakas on vastuussa siitä, että näin tapahtuu. Asiakas vastaa viimekädessä omasta terveydentilastaan. Valmentajalla on oikeus kieltäytyä tuottamasta palveluita Asiakkaalle, jos on ilmeistä, että Asiakas rikkoo tässä sopimuksessa mainittuja turvallisuussääntöjä.

  11. TURVALLISUUSRISKIT. Huolimatta siitä, että harjoitusohjelmaa laadittaessa ja toteuttaessa on huomioitu tarkasti asiakkaan henkilökohtaiset ominaisuudet, rajoitteet ja terveydelliset tekijät, liikunnan harrastaminen sisältää aina tiettyjä riskejä. Asiakas on tietoinen harjoitteluun liittyvistä riskeistä ja osallistuu harjoitteluun omalla vastuullaan, vapauttaen samalla valmentajan vastuusta valmennusjakson aikana ja tämän jälkeen asiakkaalle mahdollisesti ilmeneviin loukkaantumisiin ja rasitusvammoihin.

  12. VALMENNUKSEN LUONNE. Valmennus ei korvaa lääketieteellistä hoitoa tai terapiaa. Valmentaja voi toimia yhteistyössä terveydenhuoltoalan ammattilaisen kanssa tarvittaessa.

Laskutuksen sopimusehdot

  1. MAKSUTAVAT
. Valmentaja määrittelee hyväksymänsä maksutavat. Maksutapoja ovat: lasku, korttimaksu (Stripe) tai liikuntaetu (ePassi, Edenred). Mikäli maksutapana on lasku, maksuehto laskulle on neljätoista (14) päivää. Asiakas voi valita sopimuksen maksettavaksi joko kertamaksulla tai kuukausittaisella maksuerällä. Ennakkoon maksettuja maksuja ei hyvitetä Asiakkaalle ellei sopimus purkaannu Valmentajasta johtuvasta syystä.

  2. PALVELUIDEN HINNAT. Palveluiden hinnat määräytyvät Valmentajan voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

  3. LASKUTUS. Valmennuksen ensimmäinen kuukausi veloitetaan heti, jonka jälkeen valmennus laskutetaan asiakkaalta kuun 1. tai 15. päivä tai Asiakkaan toivomana eräpäivänä. Laskutus tapahtuu sähköpostilaskulla, suoraveloituksena Stripe-palvelun kautta, johon asiakas kirjaa oman maksukorttinsa tiedot tai liikuntaedulla.

  4. SAATAVIEN PERINTÄ. 
Laskulla maksettaessa Valmentajan tulee lähettää Asiakkaalle lasku neljätoista (14) päivää ennen eräpäivää. Jos Asiakas ei ole suorittanut sopimuksen mukaista maksua eräpäivään mennessä, Valmentaja lähettää Asiakkaalle muistutuslaskun neljäntoista (14) päivän kuluttua eräpäivästä. Muistutuksesta aiheutuvat kulut peritään Asiakkaalta. Jos laskua ei muistutuslaskun eräpäivään mennessä makseta, voidaan saatava siirtää perintään. Saatavan siirryttyä perintään Valmentajalla on oikeus keskeyttää sopimus Asiakkaan maksun laiminlyöntiä vastaavaksi ajaksi. Keskeytyksestä huolimatta Asiakkaan maksuvelvollisuus säilyy ennallaan. Valmentajalla on oikeus periä Asiakkaalta Suomen korkolain (633/1982) 4 §:n mukaista viivästyskorkoa ensimmäisestä eräpäivästä alkaen.

  5. PERUUTUSOIKEUS. Sopimuksella on 14 päivän peruutusoikeus. Mikäli 14 päivän sisällä sopimuksen teosta Valmentaja on vastannut kattavasti asiakkaan esitietolomakkeeseen ja Perustan rakentaminen -tehtävään, on laadittu liikuntasuunnitelma ja/tai pidetty Syömisen taito -analyysi, katsotaan Valmennus eli palvelu käytetyksi eikä ensimmäisen kuukauden valmennusmaksua palauteta.

  6. REKLAMAATIO. Valmennukseen liittyvät reklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti 1kk sisällä valmennusjakson päättymisestä. Mikäli et ole tyytyväinen valmennukseesi, ota viipymättä yhteys Valmentajaan.

  7. SOPIMUKSEN JÄÄDYTTÄMINEN
. Sopimus voidaan jäädyttää ennalta määritellyksi ajanjaksoksi, kuitenkin enintään puoleksi vuodeksi (6kk), sairauden, vamman, työmatkan, loman tai raskauden johdosta. Jäädytyksen aikana Asiakkaan maksuvelvollisuus keskeytyy eikä Valmentajalla ole velvollisuutta tuottaa Asiakkaalle palveluita. Aikaisemmin veloitettuja maksuja ei palauteta, vaan ne luetaan tulevien maksujen hyväksi. Sopimusta jatketaan alkuperäisen sopimuskauden päätyttyä jäädytysjaksoa vastaavan ajan. Sopimuksen jäädyttämisestä tulee sopia Valmentajan kanssa etukäteen kirjallisesti, paitsi tapaturman tai äkillisen sairastapauksen johdosta, 
jolloin Asiakkaan tulee sopia siitä Valmentajan kanssa heti, kun se on kohtuudella odotettavissa mahdollista. Jäädyttämiseen vaaditaan lääkärintodistus. Valmentaja vahvistaa myöntämänsä jäädytyksen kirjallisesti.

  8. SOPIMUKSEN IRTISANOMINEN. Irtisanominen tapahtuu lähettämällä kirjallinen viesti valmentajalle sähköpostilla: info@cheyenne.fi

  9. SOPIMUKSEN PURKAMINEN. 
Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi häntä koskevan poikkeuksellisen ja yllättävän tapahtuman, kuten vakavan sairauden, raskauden tai pysyvän vamman vuoksi kesken sopimuskauden. Asiakkaan tulee toimittaa toimittajalle virallinen todistus, kuten lääkärintodistus, mainitunlaisesta purkuperusteesta. Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi myös silloin, kun Valmentaja olennaisesti rikkoo sopimusta. Valmentajalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi asiakkaan olennaisesti rikkoessa sopimusta. Valmentajan valmennukseen liittyvän ohjeistuksen noudattamatta jättäminen, ilman perusteltua (lääketieteellinen) syytä ei ole peruste sopimuksen purkamiselle. Valmentajalla on oikeus purkaa sopimus, mikäli hän kokee valmennuksen uhkaavan Asiakkaan henkistä tai fyysistä terveyttä tai mikäli Valmentaja kokee, että valmennuksesta ei ole Asiakkaalle hyötyä.